Personvernerklæring
Hvis du velger å dele dine personlige opplysninger med oss, bruker vi denne informasjonen i samsvar med vår personvernpolicy.
JKS er overbevist om at beskyttelsen av personopplysningene som er oppgitt på nettstedet til våre kandidater, midlertidig ansatte, andre ansatte, forretningsforbindelser og besøkende er avgjørende. Personlige data håndteres og beskyttes derfor i samsvar med de relevante bestemmelsene i personvernforordningen.
Hvem er vi?
JKS Norge AS (Organisasjonsnummer 991 922 245) med adresse til Karenslyst Alle 16, 0278 Oslo er behandlingsansvarlig for selskapets behandling av personlige data.
Teknisk informasjon og informasjonskapsler
Generelt kan nettstedet vårt besøkes uten at dine personlige opplysninger blir sendt videre til oss. Som mange andre nettsteder samler dette nettstedet automatisk visse ikke-identifiserbare data om brukeren av nettstedet, for eksempel:
- IP-adresse (Internet Protocol) for datamaskinen
- IP-adressen til din internettleverandør
- dato og tidspunkt for bruk av nettstedet,
- Internett-adressen som har direkte tilgang til vårt nettsted,
- operativsystemet,
- de delene av nettstedet du besøkte,
- de sidene på nettstedet du besøkte
- de opplysninger du har sett
- type enheter du brukte ved besøket
- din geografiske posisjon
- materialet du sender inn eller henter fra nettstedet
Denne tekniske informasjonen brukes til å administrere nettstedet og ivaretas av systemadministratoren (Recruitment Manager AS), samt for å forbedre nettstedet og dets bruk. Tekniske data kan bli gitt til tredjepart og lagret for fremtidig bruk.
JKS bruker informasjonskapsler og webstatistikk. Vi gjør dette for å se hvordan besøkende bruker nettstedet vårt. Denne informasjonen kan hjelpe oss med å forbedre nettstedet. En informasjonskapsel er en fil som er lagret på datamaskinen din. Ved ditt neste besøk på nettstedet vårt, kan disse informasjonskapslene bli gjenkjent.
Når samler vi inn personlig informasjon?
Vi samler inn informasjonen din fra det øyeblikket du skriver inn eller oppgir informasjonen din på nettstedet vårt, registrerer deg i en av avdelingene våre, eller registrerer deg på andre måter for å benytte våre tjenester.
Hvorfor samler vi inn dine personlige opplysninger?
Vi samler inn og behandle data for å utføre våre HR-funksjoner, inkludert jobbplassering, midlertidige tjenester, utplassering av ansatte, lønn, rekruttering og utvelgelse, personlig utvikling, sysselsetting, lønn og personalforvaltning.
Nærmere bestemt så behandles dine personlige opplysninger for å kunne:
- Sende deg tilbud og / eller informasjon om våre tjenester og andre aktiviteter, samt å bedre koordinere disse med dine krav og kvalifikasjoner. Disse oppgavene utføres av våre ansatte.
- Kontakte deg angående kommersielle tilbud, nyhetsbrev og tilbud som du kan være interessert i, men bare hvis du registrerte deg for dette (valgfritt).
- Vurdere din egnethet eller tilgjengelighet ved jobbplassering til faste eller midlertidige stillinger.
- Oppgi, vedlikeholde og avslutte et rekrutterings- og / eller ansettelsesforhold med deg og kunne utføre alle relevante administrative oppgaver i denne forbindelse, inkludert. juridisk sparring med våre arbeidsgiverorganisasjoner.
- Registrere en jobb i en kontrakt med kunden, samt administrere og overholde kontrakten med kunden.
- Prosessere data for våre kunder i forhold til screening før rekruttering.
- Foreta lønns- og personaladministrasjon, inkludert administrasjon av informasjon, organisering av internkontroll, helse, miljø og sikkerhet og generell forretningsrevisjon.
- Overholde gjeldende lover og forskrifter knyttet til å ha inngått en rekrutterings- eller bemanningsavtale, herunder inkludert, men ikke begrenset til, arbeidslover, tariffavtaler, skatte- og sosialpolitikklovgivning, svindelbegrensning og nasjonal og internasjonal sanksjonslovgivning.
Hvilke personlige opplysninger samler vi om deg?
Vi behandler den personlige informasjonen som er nødvendig for å kunne tilby våre tjenester. Noen av disse opplysningene er obligatoriske hvis du vil benytte deg av tjenestene våre.
Det kan være hensiktsmessig å innhente ytterligere opplysninger for å matche våre tjenester bedre med dine krav og kvalifikasjoner, eller for å møte kundenes forespørsler eller forpliktelser. Du er ansvarlig for at informasjonen som er oppgitt, er nøyaktig og relevant.
Dette handler spesielt om (dokumenter med) personopplysninger, inkludert følgende:
Ved registrering:
- navn og adresseinformasjon, e-postadresse og annen kontaktinformasjon
- fødselsdato, alder og kjønn
- curriculum vitae (CV), informasjon om utdannelse, praksis, arbeidserfaring, språkkunnskaper, etc.
- kurs og opplæring og / eller tester som du har fulgt eller tatt på eget initiativ eller gjennom oss
- Informasjon om friperioder, arbeidsledighet og permisjon
- Informasjon om dine nærmeste pårørende og deres kontaktinformasjon
- annen informasjon som kan være viktig for vurderingen av din egnethet, for eksempel referanser, sertifikater, etc.
I det øyeblikket du begynner å jobbe for / allerede jobber for eller har jobbet for JKS:
- nasjonalitet, personnummer, ID, arbeidstillatelse, etc.
- annen informasjon knyttet til ansettelsesforholdet, som lønn, tillegg, fravær
og påleggs- og utleggstrekk
- behandling av data som en del av screeningsprosessen før du ansettes hos våre kunder.
- JKS sender bare sensitive personopplysninger dersom dette er nødvendig i forhold til etterlevelse av rettslige forpliktelser i den utstrekning det er samtykket til dette, eller dersom det ellers er godkjent eller kreves av loven. 'Sensitiv informasjon' refererer til informasjon om en persons rase, religion, biometrisk informasjon, politisk overbevisning, helse, seksuell praksis, fagforeningsmedlemskap.
Hvem deler vi dine personlige opplysninger med?
JKS kan videresende dine personopplysninger til andre JKS enheter, samt til kunder og leverandører (f.eks. Databehandlere) som utfører oppgaver på egne vegne, leverandører, myndigheter, pensjonskasse, arbeidsgiverorganisasjoner og annen virksomhet og i alle andre tilfeller hvor det kan være nødvendig for å gjøre dette, for eksempel ved dom eller kjennelse.
Personopplysninger videresendes på grunnlag av en legitim interesse, rettslig forpliktelse og / eller for å oppfylle kontrakten i samsvar med de formål som er angitt i avsnittet "Hvorfor trenger vi innhenter personopplysninger?".
JKS har tatt de nødvendige tiltak for å sikre at personopplysningene som videreformidles, er beskyttet mot tap eller ulovlig behandling.
Hvor lenge lagrer vi dine personlige opplysninger?
Din jobbinformasjon (CV, arbeidserfaring, utdanning, testresultater, etc.) er tilgjengelig to år etter den siste kontakten, hvis du ikke har jobbet for JKS.
Hvis du ikke lenger ønsker å være registrert hos oss, kan du be om at vi sletter deg ved å sende en e-post til persondataansvarlig@jks.no. Du vil da ikke lenger bli kontaktet eller motta jobbtilbud fra JKS.
Kandidater (hvis du ikke har jobbet for JKS ennå)
Hvis du ikke har jobbet for JKS, vil din informasjon (CV, arbeidserfaring, utdanning, testresultater, etc.) være tilgjengelig to år etter den siste kontakten.
Hvis du ikke lenger ønsker å være registrert hos oss, kan du be om at vi sletter deg ved å sende en e-post til persondataansvarlig@jks.no. Du vil da ikke lenger bli kontaktet eller motta jobbtilbud fra JKS.
Hvis du jobber / har jobbet for JKS
Din personlige informasjon blir holdt i fem år etter utløpet av ansettelseskontrakten.
Visse personlige opplysninger er tilgjengelig for JKS i en lengre periode, for eksempel. til bruk i forbindelse med klager eller skatteforpliktelser.
Hvis du ikke lenger ønsker å være registrert hos oss, kan du be om at vi sletter deg ved å sende en e-post til persondataansvarlig@jks.no. Du vil da ikke lenger bli kontaktet eller motta jobbtilbud fra JKS.
Personlige data knyttet til forretningsforbindelser
JKS videresender personlig informasjon til aktuelle personer som arbeider for bedrifter som vi samarbeider med for å:
- gi tilbud og / eller gi informasjon om våre tjenester og andre aktiviteter
- gjennomgå forespørsler/tilbud og informasjon om tjenester og produkter for JKS og
- opprettholde et forretningsforhold og
- inngå og administrere bestillinger.
JKS kan overføre personlige opplysninger fra forretningspartnere, dersom dette er hensiktsmessig for oppdragene. Denne informasjonen kan utleveres til andre JKS enheter, til kandidater eller kandidater, samarbeidspartnere og underleverandører, som leverer tjenester på vegne av JKS, og i alle andre tilfeller hvor JKS måtte bli bedt om å gjøre dette ved dom eller bestilling. JKS har tatt de nødvendige tiltak for å sikre at all personlig informasjon som er avslørt, er forsvarlig beskyttet mot tap eller ulovlig behandling.
Dine rettigheter
I henhold til personvernforordningen har du en rekke rettigheter.
Rettighetene er som følger:
- Du har rett til å få innsikt i din personlige informasjon.
- Du har rett til å korrigere og oppdatere den personlige informasjonen JKS har registrert om deg.
- Du har rett til å få slettet den personlige informasjonen JKS har registrert om deg. Hvis du ønsker å slette din personlige informasjon, sletter JKS all informasjon som ikke er lovmessig påkrevd.
- Du har krav på "dataportabilitet" og informasjonen din levert i et lesbart format
- Er behandling av personopplysninger basert på samtykke fra deg, har du rett til å trekke tilbake ditt samtykke.
Tilgang kan imidlertid være begrenset for beskyttelse av andres personvern, forretningshemmeligheter og immaterielle rettigheter.
Du kan, etter skriftlig forespørsel, enten motta en kopi av dine personlige opplysninger, oppdatere dine personlige opplysninger, reise innvendinger eller be om å få slettet dine personlige opplysninger. Det kreves bare at du legitimerer deg.
Forespørselen må være signert av deg og inkludere ditt navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse.
Du kan også kontakte JKS hvis du mener at dine personopplysninger blir behandlet i strid med loven eller andre juridiske forpliktelser.
Forespørselen sendes til:
JKS Norge AS
Karenslyst Alle 16
0278 Oslo
Att.: persondataansvarlig@jks.no
JKS sender dette til din e-postadresse innen 1 måned etter mottak av din forespørsel om utskrift.
«Vedrørende forespørsler om rettelser og / eller sletting av dine personlige data, så undersøker JKS om vilkårene er oppfylt, og implementerer endringer eller sletting så snart som mulig.»
JKS kan avvise forespørsler som enten er unødvendig gjentakende, krever uforholdsmessig teknisk innsats (for eksempel utvikle et nytt system eller fundamentalt endre en eksisterende praksis), påvirker vern av personlige opplysninger, eller i situasjoner der den ønskede handlingen må anses som svært komplisert (for eksempel forespørsler om informasjon som bare er tilgjengelige som sikkerhetskopier).
For kandidater, midlertidig ansatte, selvstendig næringsdrivende og forretningsforbindelser:
Hvis du har registrert deg som arbeidssøker via vår nettside, kan du få tilgang til personlig informasjon som er registrert om deg. Du kan til enhver tid endre en rekke opplysninger, for eksempel ved å endre din CV eller din kontoinformasjon.
Hvis du vil ha tilgang til alle dine behandlede personligopplysninger og / eller for å endre eller slette informasjon som du selv ikke kan endre, bør du rådføre deg med kontakt hos JKS.
Sikkerhet
JKS vil sikre og beskytte dine personlige data mot tap eller misbruk. Vi gjør dette på grunnlag av fysiske, administrative, organisatoriske og tekniske sikkerhetstiltak.
JKS beskytter dine personlige data, og har vedtatt interne regler for informasjonssikkerhet som inneholder instruksjoner og forholdsregler for å beskytte dine personlige opplysninger fra uautorisert innsyn og mot uautorisert tilgang eller kjennskap til dem.
Vi har etablert prosedyrer for å gi tilgangsrettigheter til de av våre ansatte som håndterer personopplysninger. Vi sjekker deres faktiske tilgang gjennom logging og oversikt over systemene der det er nødvendig.
I tilfelle av et sikkerhetsbrudd som resulterer i en høy risiko for deg, for eksempel diskriminering, identitetstyveri, økonomisk tap, tap av omdømme eller en annen stor ulempe, vil JKS varsle deg om bruddet så snart som mulig.
JKS sikkerhetsprosedyrer blir kontinuerlig gjennomgått basert på den nyeste teknologiske utviklingen.
I tillegg til JKs interne systemer benytter vi eksterne IT-tjenesteleverandører. Vi har databehandleravtaler med alle relevante eksterne leverandører.
Kontakt: Spørsmål, kommentarer, klager eller (mistenkt) datalekkasje
Hvis du har spørsmål, kommentarer eller klager i forhold til JKS vern av dine personlige opplysninger, kan du kontakte oss skriftlig eller via e-post på persondataansvarlig@jks.no eller JKS Norge AS, Karenslyst Alle 16, 0278 Oslo. Hvis dette ikke fører til en avklaring, kan en eventuell klage sendes til Datatilsynet. Den nåværende kontaktadressen finnes på www.datatilsynet.no.
Endringer
Av forskjellige grunner kan JKS når som helst velge å foreta endringer eller tillegg til denne personvernerklæringen. Den siste personvernerklæringen kan leses på JKS sitt nettsted til enhver tid. Denne versjonen ble utarbeidet i april 2023.